אבטחת אירועים

האם הימצאות מאבטחים נדרשת בכל אירוע? ואם כן כמה מאבטחים דרושים לאבטחת אירוע? מהו הגודל המינימלי של אירוע המצריך שירותי אבטחת אירועים?

התשובות תלויות מאוד בגודל ואופי האירוע – ובנוסף הדבר תלוי בהחלטת המארגנים. ניתן לראות אירועים כגון חתונות עם 200 מוזמנים בהן לא קיימת אבטחה כלל ולעומת זאת אירועים קטנים עם 20 משתתפים בהם נמצא לפחות איש אבטחה אחד. הדרך הטובה ביותר לענות על השאלות הללו היא באמצעות התייעצות עם חברת אבטחה, שבהתאם לאופי וגודל האירוע יידעו להמליץ לכם על פתרונות אבטחה מתאימים. חשוב לזכור כי מדובר כאן בתחושת הביטחון שלכם ושל האורחים שלכם, דבר שיש לו השפעה על איכות האירוע והיכולת שלכם ושל האורחים להירגע וליהנות. במאמר הבא נפרט יותר על נוכחות אנשי אבטחה באירועים פרטיים.

אבטחת אירועים
אבטחת אירועים

חשיבות האולם בו מתקיים האירוע

ישנם סוגים שונים של אירועים, והדבר הראשון שמבדיל ביניהם הוא המקום בו הם נערכים. אירועים יכולים להיערך באולמות גדולים כשם שהם יכולים להיערך במתחמים קטנים הניתנים להשכרה לטווח קצר כגון וילות, לופטים, והם יכולים להיערך תחת כיפת השמים או במקומות סגורים.

בכל מקום בו יערך האירוע המטרה של אבטחת אירועים היא זהה – להעניק את רמת הביטחון המקסימלית לאורחים ולכם בתור המארגנים. רמת האבטחה הנדרשת תיקבע בין היתר לפי אופי המקום בו נערך האירוע.

השפעת סוג וכמות המוזמנים על תוכנית האבטחה

כמובן שיש להביא בחשבון מיהם המוזמנים הצפויים להגיע לאירוע. אם מדובר על 500 אנשים מבוגרים שמגיעים להאזין לקונצרט הרי שמדובר בפרופיל אירוע שונה מאוד מזה של מסיבת טראנס עם 200 משתתפים בשנות העשרים לחייהם, בה נמכרים משקאות אלכוהוליים. בכל אחד מסוגי האירועים הללו קיימות דרישות אבטחה שונות המתאימות לאותו אירוע ולהערכת הסיכונים אשר צריכה להיות מבוצעת בשלב תכנון תוכנית האבטחה. בכל אחד מסוגי האירועים יהיו דרישות אחרות מבחינת כמות ורמת אנשי האבטחה הנחוצים לאבטחת האירוע.

מספר כללים – אבטחת אירועים:

1.     בידקו מבעוד מועד האם ישנן מצלמות אבטחה במקום אשר יסייעו לניהול יעיל של האירוע.

2.     יש להבדיל בין האורחים עצמם לבין גורמים לא רצויים – ודאו כי אנשי הביטחון במקום מתודרכים ויודעים להבדיל בין מוזמנים לבין מי שמנסה להיכנס ללא הזמנה.

3.     כלל אצבע: מאבטח אחד על כל 50 אורחים.

4.     משנה זהירות נדרש כאשר מדובר בקהל מגוון של אנשים מרקעים שונים.

5.     ודאו כי חברת האבטחה שאיתה אתם בוחרים לעבוד מנוסה בנושא של אבטחת אירועים ותוכל לאבטח את האירוע לא רק מבפנים אלא גם מבחוץ, החל משלב החניה וקבלת הפנים.